سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره حقوقی تلفنی

1) نمونه رای تصرف عدوانی در اموال مشاع بزه تصرف عدوانی در اموال مشاع قابل تحقق است. تاریخ دادنامه قطعی: 1396/07/03 رأی دادگاه بدوی درخصوص اتهام آقای الف. ن. دائر به تصرف عدوانی مشاعات موضوع شکایت خانم ن. ق با وکالت آقای ع. ن. دادگاه با عنایت به شکایت شاکی واظهارات گواه ونظریه کارشناس ومدافعات مقرون به اقرار متهم و ملاحظه متن کیفرخواست تنظیمی بزه انتسابی را محرز دانسته مستند به ماده 690 از قانون مجازات اسلامی و بند 2 ماده 3 قانون نحوه وصول برخی از درامدهای دولت متهم را به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی بنفع صندوق دولت ورفع تصرف واعاده رفع به حال سابق محکوم می نماید رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر مرکز استان میباشد. رأی دادگاه تجدیدنظر استان در خصوص تجدیدنظر خواهی آقای الف. ن. نسبت به دادنامه شماره 1273مورخ 94/11/26 صادر شده از شعبه…

مجموعه تلیکان، به عنوان یک سامانه مشاوره حقوقی، در موضوعات مختلف از جمله حوزه خانواده (اثبات زوجیت، انکار زوجیت، اثبات نسب، نفی نسب، اثبات کفالت، اثبات رجوع، ثبت واقعه رجوع، ثبت واقعه طلاق، اجازه ازدواج، الزام به بذل مدت، الزام به ثبت ازدواج، استرداد جهیزیه، اعلام تمکین)، ملکی (اثبات مالکیت، اثبات وقفیت، اثبات تولیت موقوفه، اثبات شراکت، اثبات حق ارتفاع و انتفاع، اثبات نسق زارعانه، اثبات حریم ملک، خلع ید، تسلیط ید، قلع و قمع مستحدثات و نزع اشجار)، ارث (دعاوی مربوط به وصیت، اثبات وصیت تملیکی، اخراج ثلث، تنفیذ وصیت نامه، رد وصیت نامه، تحویل موصی به، عزل وصی از وصایت)، وکیل امور حسبی (اثبات کفالت، حکم کفالت و سرپرستی، صدور حکم رشد، صدور حکم حجر، رفع حجر) و … خدمات مشاوره حقوقی آنلاین خود را ارائه می‌دهد. من در سایت شرط‌بندی تمام زندگیم رو از دست دادم الان میخام ازش شکایت کنم. آیا به نتیجه میرسم. من توی بازی انفجار بازی کردم. و برای شکایت چی بنویسم عنوان شکایت رو که به نتیجه برسم. تو رو خدا راهنماییم کنید. تا حالا وکیل کسی بودید که مثل من بوده باشه و به نتیجه رسیده باشه. شکایت کنم واسه خودم بد نشه؟زوج هستم. زوجه با داشتن حق حبس و دریافت نفقه به مدت 3 سال حالا با بخشیدن نصف مهریه و فقط به دلیل داشتن کراهت دادخواست طلاق داده است. در صورتی که همزمان دادخواست افزایش نفقه هم داده است. و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای طلاق ندارد. آیا در محاکم این دادخواست‌ها و این پرونده‌ها رای به طلاق زوجه داده میشود در صورتی که مرد اصلا رضایت به طلاق نداشته باشد؟ مگر حق طلاق با مرد نیست؟ طلاق در صورت‌عدم رضایت زوج می‌شود؟

مشاوره حقوقی تلفنی

زوج هستم. در حال حاضر نزدیک به سه ماه هست که همسرم با دخالت و تشویق خانواده‌اش مشاوره با وکیل به منزل پدرشان رفته و با تعویض قفل ورودی از ورود بنده به منزل مشترک هم خودداری کرده. قولنامه بنام ایشان است ولی تمام مبلغ ودیعه رو بنده پرداخت کردم. برای اینکه باعث آبروریزی جلوی همسایه‌ها نشود من با 110 تماس نگرفتم که گزارش من رو بنویسن فقط از طریق دفتر خدمات قضایی اظهارنامه فرستادم که اگر تمایل به ادامه‌ی زندگی دارند من حاضرم نفقه رو پرداخت کنم ولی متاسفانه جوابی ندادن. ایا با توجه به اینکه ایشون منزل مشترک رو ترک کردن و به من هم اجازه‌ی ورود ندادن نفقه بهشون تعلق میگیره یا خیر؟ آیا ایشون میتونه بابت عسر و حرج‌عدم پرداخت نفقه به مدت 6 ماه حق طلاق بگیره؟

 

در مواردی که اشخاص ذی نفع احتمال دهند که در اینده استفاده از دلایل و مدارک دعوای آنان از قبیل تحقیق محلی و کسب اطلاع از مطلعین و استعلام نظر کارشناسان یا دفاتر تجاری یا استفاده از قرائن و امارات موجود در محل و یا دلایلی که نزد طرف دعوا یا دیگری است، متعذر یامتعسر خواهد شد، می‌توانند از دادگاه درخواست تامین آنها را بنمایند. مقصود از تامین در این موارد فقط ملاحظه و صورت برداری از اینگونه دلایل است.

 

 

 


ماده 482 قانون آیین دادرسی مدنی

+ ضرروتی ندارد که وسیله بیان اراده لفظ باشد. قانون مدنی، پذیرفته است که بیع به داد و ستد انجام شود. بنابراین، در مواردی که قیمت کالایی معین است و خریدار از اوصاف مبیع اطلاع دارد، ممکن است بدون هیچ گفتگویی مبیع با پول مبادله شود: مانند فروش سیگار و کبریت. بیعی را که به داد و ستد انجام می‌شود در اصطلاح «معاطات» می‌گویند.[3]

تشخیص صلاحیت یا عدم صلاحیت هر دادگاه نسبت به دعوایی که به آن رجوع شده است با همان دادگاه است. مناط صلاحیت، تاریخ تقدیم دادخواست است مگر در موردی که خلاف آن مقرر شده باشد. « ماده 27 قانون آیین دادرسی مدنیماده 25 قانون آیین دادرسی مدنی » تفسیر ماده 26 قانون آیین دادرسی مدنی + تغییر اقامتگاه خوانده و یا تغییر در حوزه قضایی در جریان دادرسی، تاثیری در صلاحیت دادگاه محلی که خوانده در زمان اقامه دعوا در آن مقیم بوده، نخواهد داشت. در حقیقت مناط صلاحیت، تاریخ تقدیم دادخواست است مگر در موردی که خلاف آن مقرر…

دعوای راجع به توقف یا ورشکستگی باید در دادگاهی اقامه شود که شخص متوقف یا ورشکسته، در حوزه آن اقامت داشته است و چنانچه در ایران اقامت نداشته باشد، در دادگاهی اقامه می‌شود که متوقف یا ورشکسته در حوزه آن برای انجام معاملات خود شعبه یا نمایندگی داشته یا دارد. « ماده 22 قانون آیین دادرسی مدنیماده 20 قانون آیین دادرسی مدنی » تفسیر ماده 21 قانون آیین دادرسی مدنی + دعوای توقف و درخواست صدور حکم ورشکستگی، اعم از اینکه از طرف خود بازرگان یا از طرف بستانکارها و یا دادستان اقامه شود، در صلاحیت دادگاهی است که اقامتگاه…

جلوگیری از فعالیت تمام یا بخشی از امور خدماتی یا تولیدی از قبیل امور تجارتی، کشاورزی، فعالیت کارگاه ها، کارخانه ها و شرکتهای تجارتی و تعاونی ها و مانند آن ممنوع است مگر در مواردی که حسب قرائن معقول و ادله مثبته، ادامه این فعالیت متضمن ارتکاب اعمال مجرمانه‏ ای باشد که مضر به سلامت، مخل امنیت جامعه و یا نظم عمومی‌باشد که در این صورت، بازپرس مکلف است با اطلاع دادستان، حسب مورد از آن بخش از فعالیت مذکور جلوگیری و ادله یاد شده را در تصمیم خود قید کند. این تصمیم ظرف پنج روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری است. 

چنانچه دادگاه در جریان رسیدگی، احتمال دهد متهم حین ارتکاب جرم مجنون بوده است، تحقیقات لازم را از نزدیکان او و سایر مطلعان به عمل می آورد، نظریه پزشکی قانونی را تحصیل می کند و با احراز جنون، نسبت به اصل اتهام به صدور قرار موقوفی تعقیب مبادرت می کند و با رعایت اقدامات تامینی برای متهم تصمیم می‌گیرد. تبصره- چنانچه جرایم مشمول این ماده مستلزم پرداخت دیه باشد، طبق مقررات مربوط اقدام می‌شود. 

پرونده‏ ها پس از وصول به دادگاه تجدید نظر استان به ترتیب در دفتر کل یا در صورت تاسیس واحد رایانه و رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی در این واحد ثبت می‏‌شود و با رعایت ترتیب شعب دادگاه، به وسیله رئیس کل دادگستری استان یا معاون او و یا یکی از روسای شعب به انتخاب وی با رعایت تخصص شعب و ترتیب وصول از طریق سامانه رایانه ای در حوزه‏ های قضائی که سامانه رایانه‏ ای دارند، ارجاع می‌شود. 

رای دادگاه باید حداکثر ظرف سه روز از تاریخ انشاء، پاک نویس یا تایپ شود. این رای که «دادنامه» خوانده می‌شود با نام خداوند متعال شروع و موارد زیر در آن درج می‌شود و به امضای دادرس یا دادرسان می‌رسد و به مهر شعبه ممهور می‌شود: الف- شماره پرونده، شماره و تاریخ دادنامه و تاریخ صدور رای ب – مشخصات دادگاه و قاضی یا قضات صادرکننده رای و سمت ایشان پ – مشخصات طرفین دعوی و وکلای آنان ت – گردش کار و متن کامل رای 

اگر وقوع قتلهای عمد ازجانب دو یا چند نفر ثابت باشد، لکن مقتول هر قاتلی مردد باشد مانند اینکه دو نفر، توسط دو نفر به قتل رسیده باشند و اثبات نشود که هر کدام به دست کدام قاتل کشته شده است، اگر اولیای هر دو مقتول، خواهان قصاص باشند، هر دو قاتل قصاص می‌شوند و اگر اولیای یکی از دو مقتول، به هر سبب، حق قصاص نداشته باشند یا آن را ساقط کنند، حق قصاص اولیای مقتول دیگر نیز به سبب مشخص نبودن قاتل، به دیه تبدیل می‌شود. تبصره- مفاد این ماده، در جنایت عمدی بر عضو نیز جاری است…

قانون آیین دادرسی مدنی

 


وکیل کیفری مشهد

جرایم کیفری به دلیل مخالفت با قانون و نظام عدالت جامعه مورد مجازات قرار می‌گیرند. این جرایم می‌توانند شامل اعمالی مانند قتل، دزدی، تجاوز، تخریب اموال، قاچاق مواد مخدر و غیره باشند. در حقیقت، هر فعل یا ترک فعلی که به طور صریح توسط قانونگذار مجازات قرار داده شده باشد، به عنوان یک جرم کیفری در نظر گرفته می‌شود.

به طور کلی، احسان حسینی جرایم کیفری به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در دسته عمومی، جرایمی که بر اساس ضرر و زیانی که به جامعه وارد می‌کنند، مورد مجازات قرار می‌گیرند. در این حالت، شاکی لازم نیست حتما شخص مجروح باشد، بلکه جامعه به عنوان یک تمامیت تحت تأثیر این جرایم قرار می‌گیرد و مراجع قضایی مسئول رسیدگی به آن‌ها هستند.

اما در دسته خصوصی، فرد مجروح باید شاکی باشد تا مراجع قضایی بتوانند در این مورد رسیدگی کنند. در این حالت، شخص مجروح می‌تواند از خدمات وکیل کیفری متخصص استفاده کند تا حقوق خود را دفاع کند و در صورت لزوم شکایت کند.

 

 

https://ehsanhosseini.ir/mashhad-criminal-lawyer/

 

 

در آیین دادرسی کیفری ایران، وکیل تسخیری یا وکیل تعیینی، به وکیلی احسان حسینی گفته می‌شود که توسط دادسرا یا دادگاه به عنوان وکیل متهم تعیین می‌شود. این حق برای متهمانی که از تعیین وکیل خود امتناع کرده‌اند یا وکیل خود را انتخاب نکرده‌اند، ایجاد شده است. همچنین، در صورتی که متهم به علت عدم تمکن مالی، قادر به پرداخت هزینه وکالت نباشد، نیز می‌تواند از این حق استفاده کند.

در قوانین آیین دادرسی کیفری ایران، شرایط و مداخله وکیل تسخیری به صراحت تعریف شده است. به عنوان مثال، در ماده 190 قانون آیین دادرسی کیفری ایران، ذکر شده است که در جرائمی که مجازات آن‌ها شامل حبس یا مرگ است، متهم حتماً باید وکیل داشته باشد و در صورتی که وکیل خود را انتخاب نکند، وکیل تسخیری توسط دادسرا یا دادگاه به او تعیین می‌شود (همچنین در مواد دیگر همچون تبصره 2 ماده 13، تبصره 2 ماده 190، ماده 347 و تبصره آن، ماده 348 و تبصره‌های آن، مواد 349، 384 و 415 به صراحت درباره وکیل تسخیری سخن گفته است).

همچنین، در مواردی که متهم از انتخاب وکیل تعیینی امتناع یا ولی یا سرپرست قانونی طفل یا مجنون از تعیین وکیل خوداری کرده باشد، دادسرا یا دادگاه نیز می‌توانند وکیل تسخیری را برای متهم تعیین کنند. در این صورت، وکیل تسخیری حق دارد تمامی مدارک و اسناد مرتبط با پرونده را دریافت کند و در دفاع از حقوق متهم به عنوان وکیل او شرکت کند.

 


جاهای دیدنی مجله گردشگری سیسه

ناهارخوران گرگان یکی از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرگان است. این جنگل در فاصله هشت کیلومتری از شهر گرگان قرار دارد و از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور به شمار می‌رود. جنگل ناهارخوران با قدمتی بیش از 40 میلیون سال، برای لذت بردن از هوای مطبوع و دلپذیر و گشت‌و‌گذار در لابه‌لای درختان بلندقامت آن، برای گردشگران گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این منطقه، با وسعت حدود 300 هکتار و طبیعت دلنشین و زیبای خود، به عنوان تفرجگاه اصلی شهر گرگان شناخته می‌شود. پیاده‌روی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این جنگل می‌توان به…

 

غذاهای محلی ارومیه با توجه به تنوع آشپزی و مواد غذایی متنوع در این منطقه، بسیار متنوع و خوشمزه هستند. یکی از مواد غذایی مهم در آشپزی این منطقه، گیاهان و سبزیجات تازه هستند که در فصل بهار و تابستان فراوانی دارند. برخی از غذاهای محلی ارومیه شامل غذاهایی مانند خورشت‌های مختلف، کباب‌های متنوع، آش‌های متنوع، دمی، آش، خورشت، دلمه و کوفته‌های لذیذ ارومیه هستند. با مجله گردشگری سیسه همراه ما باشید. آش دوغ آش دوغ یا آیران آشی، یکی از خوراکی‌های محلی و خوشمزه مناطق آذربایجان غربی و ارومیه است. این غذا با استفاده از نخود، دوغ و انواع…

 

مجله گردشگری سیسه

پل معلق مشگین شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته شهرستان مشگین شهر و استان اردبیل است. این پل معلق با طول 365 متر و عرض دو متر که در بالای پارک جنگلی و در زیر کوه سبلان قرار دارد، به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می‌شود. ارتفاع پل معلق مشگین شهر از کف دره حدود 80 متر است که به عنوان یکی از بلندترین پل‌های معلق ایران شناخته می‌شود. این پل معلق با طراحی زیبا و منظره‌ای دیدنی، جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. در حالت عادی، عبور از این پل معلق…

شهر استانبول با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین شهرهای جهان است و دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی و متنوعی می‌باشد. این شهر زیبا، مدرن و تاریخی مقصد نهایی گردشگران زیادی است و به همین دلیل در گوشه‌وکنارش رستوران‌های زیادی دیده می‌شود. اما پیدا کردن بهترین رستوران‌های شهر در زمان کوتاه سفر، چالشی است. بهترین رستوران های استانبول به دلیل متنوعیت و جذابیت غذاهای خود، یکی از مهمترین سرگرمی‌های این شهر زیبا هستند. برای هر سلیقه‌ای، بالاخره یک غذای باب طبع پیدا می‌شود که میل کنید. غذاهای استانبول خیلی به غذاهای ایرانی شباهت دارند و ذائقه ترک‌ها…

 

پارک زیتون قشم، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جزیره قشم است. این پارک ساحلی در شمال جزیره قرار دارد و از تعدادی منطقه سبز و درختان زیبا تشکیل شده است. زیبایی طبیعت و امکانات متنوعی که در این پارک وجود دارد، باعث شده است که پارک زیتون قشم جزو محبوبترین مقاصد تفریحی برای گردشگران و مردم جزیره قشم باشد. امکانات پارک زیتون قشم شامل زمین بازی برای کودکان، زمین‌های ورزشی برای بزرگسالان، نیمکت‌های سنگی برای استراحت و آلاچیق‌ها برای چادرزنی و کمپینگ هستند. همچنین در این پارک، رستوران‌های خوش‌نامی با منوی غذای دریایی و سوپرمارکت‌های متعدد وجود دارد که…

 

https://cice.ir/tehran-attractions/

 

 

 

 

 


جاهای دیدنی در مجله گردشگری سیسه

ناهارخوران گرگان یکی از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرگان است. این جنگل در فاصله هشت کیلومتری از شهر گرگان قرار دارد و از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور به شمار می‌رود. جنگل ناهارخوران با قدمتی بیش از 40 میلیون سال، برای لذت بردن از هوای مطبوع و دلپذیر و گشت‌و‌گذار در لابه‌لای درختان بلندقامت آن، برای گردشگران گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این منطقه، با وسعت حدود 300 هکتار و طبیعت دلنشین و زیبای خود، به عنوان تفرجگاه اصلی شهر گرگان شناخته می‌شود. پیاده‌روی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این جنگل می‌توان به…

 

غذاهای محلی ارومیه با توجه به تنوع آشپزی و مواد غذایی متنوع در این منطقه، بسیار متنوع و خوشمزه هستند. یکی از مواد غذایی مهم در آشپزی این منطقه، گیاهان و سبزیجات تازه هستند که در فصل بهار و تابستان فراوانی دارند. برخی از غذاهای محلی ارومیه شامل غذاهایی مانند خورشت‌های مختلف، کباب‌های متنوع، آش‌های متنوع، دمی، آش، خورشت، دلمه و کوفته‌های لذیذ ارومیه هستند. با مجله گردشگری سیسه همراه ما باشید. آش دوغ آش دوغ یا آیران آشی، یکی از خوراکی‌های محلی و خوشمزه مناطق آذربایجان غربی و ارومیه است. این غذا با استفاده از نخود، دوغ و انواع…

 

مجله گردشگری سیسه

پل معلق مشگین شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته شهرستان مشگین شهر و استان اردبیل است. این پل معلق با طول 365 متر و عرض دو متر که در بالای پارک جنگلی و در زیر کوه سبلان قرار دارد، به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می‌شود. ارتفاع پل معلق مشگین شهر از کف دره حدود 80 متر است که به عنوان یکی از بلندترین پل‌های معلق ایران شناخته می‌شود. این پل معلق با طراحی زیبا و منظره‌ای دیدنی، جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. در حالت عادی، عبور از این پل معلق…

شهر استانبول با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین شهرهای جهان است و دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی و متنوعی می‌باشد. این شهر زیبا، مدرن و تاریخی مقصد نهایی گردشگران زیادی است و به همین دلیل در گوشه‌وکنارش رستوران‌های زیادی دیده می‌شود. اما پیدا کردن بهترین رستوران‌های شهر در زمان کوتاه سفر، چالشی است. بهترین رستوران های استانبول به دلیل متنوعیت و جذابیت غذاهای خود، یکی از مهمترین سرگرمی‌های این شهر زیبا هستند. برای هر سلیقه‌ای، بالاخره یک غذای باب طبع پیدا می‌شود که میل کنید. غذاهای استانبول خیلی به غذاهای ایرانی شباهت دارند و ذائقه ترک‌ها…

 

پارک زیتون قشم، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جزیره قشم است. این پارک ساحلی در شمال جزیره قرار دارد و از تعدادی منطقه سبز و درختان زیبا تشکیل شده است. زیبایی طبیعت و امکانات متنوعی که در این پارک وجود دارد، باعث شده است که پارک زیتون قشم جزو محبوبترین مقاصد تفریحی برای گردشگران و مردم جزیره قشم باشد. امکانات پارک زیتون قشم شامل زمین بازی برای کودکان، زمین‌های ورزشی برای بزرگسالان، نیمکت‌های سنگی برای استراحت و آلاچیق‌ها برای چادرزنی و کمپینگ هستند. همچنین در این پارک، رستوران‌های خوش‌نامی با منوی غذای دریایی و سوپرمارکت‌های متعدد وجود دارد که…

 

https://cice.ir/tehran-attractions/