سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه رفتاری را در برابر همکاران افسرده ...

زمانی که علائم افسردگی را در یکی از همکاران یا کارمندانتان مشاهده می‌کنید، باید با نهایت دقت و هوشیاری با او مصاحبت کنید.

چه زمانی باید از همکارتان بپرسید که آیا به کمک نیاز دارد

واتلی توصیه‌های خود را با این یادآوری شروع می‌کند که افسردگی یک بیماری است، مثل سرطان. ما در مقابل فردی که به سرطان مبتلاست، صبر نمی‌کنیم و هرگز نمی‌گوییم «اوه، خودش به‌مرورزمان بهتر می‌شود!» البته نزدیک شدن به یک همکار زیاد ساده نیست و اغلب ما سعی می‌کنیم خودمان را از این مسائل دور نگه‌داریم. ولی دکتر واتلی می‌گوید:

ایده‌ی خوبی نیست که منتظر شوید همکارتان نزد شما بیاید و از مشکل خودش صحبت کند. همان‌طور که می‌دانید افسردگی هرچه زودتر تشخیص داده شود، راحت‌تر درمان می‌شود. متأسفانه هنوز صحبت کردن در مورد افسردگی یک تابو است و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از این برچسب دوری کنند. آن‌ها این مسئله را با نزدیکان یا همکاران خود در میان نمی‌گذارند و در سکوت از آن رنج می‌برند.»

چه بگویید؟

این مرحله، بخش سخت ماجرا محسوب می‌شود. اینکه بدانید باید با کسی صحبت کنید، با اقدام واقعی بسیار متفاوت است. به همین دلیل واتلی ایده‌های زیر را پیشنهاد می‌کند:

  • اول شما از نگرانی‌های خودتان با همکارتان صحبت کنید.
  • فقط در مورد رفتارهایی که می‌بینید نظر بدهید. به‌عنوان‌مثال: «من متوجه شده‌ام که شما کارتان را به پایان نرسانده‌اید و گاهی اوقات هم اصلاً کار نمی‌کنید.» تصدیق تغییرات رفتاری معمولاً مفید واقع می‌شود. مثل‌اینکه جمله‌ی خود را این‌طور ادامه دهید: «برای من عجیب بود کارتان را نیمه‌تمام رها کنید، مخصوصاً که شما همیشه اولین فرد وظایفتان را تکمیل می‌کردید و در ضمن دوست داشتید مسئولیت‌های بیشتری هم بپذیرید.»